JAK ZORGANIZOVAT SVATBU VE 30 BODECH

Svatby organizuji již mnoho let a až nyní jsem si uvědomila, že většinu svého know-how mám vlastně ve své hlavě. Hlavní a častá otázka, kterou slýchám, je „Co všechno je potřeba k přípravě svatby?“ Nebudu popírat, že mě tato otázka téměř vždy zarazí. Je toho totiž tolik, že se to ani nedá jednoduše, natož do detailu popsat. Rozhodla jsem se však, že Vám předám alespoň část mého know-how a pokusím se na tuto otázku odpovědět a popsat co nejlépe.

Tak tedy „CO VŠE JE POTŘEBA K PŘÍPRAVĚ SVATBY?“

Promyslet koncepci – chcete se brát na statku, zámku, v hotelu? Jaký styl si představujete?

  1. Promyšlení orientačního rozpočtu na celou svatbu
  2. Výběr místa na obřad a zajistit oddávajícího
  3. Výběr místa na hostinu + ubytování
  4. Výběr svatebních šatů vč. všech doplňků (závoj, boty, šperky, podvazek, kabelka)
  5. Výběr obleku (případně nechat ušít na míru), přemýšlet o personalizovaných doplňcích pro ženicha – (originální manžetové knoflíčky, designové ponožky sladěné se svatbou apod)
  6. Šaty pro svědkyni / družičky / maminky – je možno je sladit, nechat ušít, nebo najít na internetu, případně si nechat poslat ze zahraničí
  7. Sestavení seznam hostů – jména, adresy, e-maily, počty, vč. dětí a věku dětí
  8. Tvorba předběžného časového harmonogramu
  9. Výběr a rezervace dodavatelů – květinářka, grafik, fotograf, kameraman, hudba na obřad, DJ, kapela, doprava, zábava a další
  10. Sestavení předběžného rozpočtu dle vybraných dodavatelů a svatebních míst
  11. Výběr prstenů, ochutnávka svatebního dortu, případně minidezertů či dalších sladkostí
  12. Schůzka s floristkou, realizace promyšleného konceptu, propojení s designem – určení barev, struktury svateb, doplňků, židlí a stolů, potahů, ubrousků, candy baru, koutku na dary apod.. Diskuse ohledně rozsahu a rozpočtu na celou výzdobu.
  13. Výběr dalších dekorací (židle, stoly, potahy, ubrousky, detaily a dekorace candy baru, koutku na dary, fotokoutku, atd.)
  14. Návrh “save the date” (kartiček rozesílaných před oznámením pro rezervaci data),  svatebního oznámení a dalších svatebních tiskovin.
  15. Příprava webové stránky – připravit texty, fotografie, informace
  16. Výběr a ochutnávka svatebního menu a vín
  17. Příprava svatebního oznámení vč. pozvánky na hostinu a infokartiček – připravit texty (případně více jazykových verzí), font, barva, vč. všech informací, příprava k tisku a následná distribuce na zjištěné adresy
  18. Zpracovávání potvrzování účasti z webových stránek a vytváření seznamu potvrzených hostů, včetně výběru menu, preference ubytování, parkování apod.
  19. Příprava finální verze rozpočtu
  20. Navštívení matriky, předložení dokladů a vyplnění potřebného protokolu. V případě církevního obřadu komunikace s oddávajícím již od začátků, případná schůzka a diskuse detailů. (u církevního obřadu je dokumentace trochu jiná než u civilního)
  21. Výběr hudby na obřad a sestavení detailního plánu obřadu – kdo / kdy / jak 🙂
  22. Výběr skladeb / žánrů pro DJ, výběr skladby na 1. tanec + 2. tanec s rodiči případně další zábavné hry
  23. Určení her / zábavy na svatbě
  24. Finální verze časového harmonogramu, distribuce všem dodavatelům a samozřejmě průběžně diskuse detailů se všemi
  25. 1 -2 měsíce před svatbou: zkouška účesu a líčení nevěsty v salonu, nebo u nevěsty doma
  26. 3-5 týdnů před svatbou: Vytváření zasedacího pořádku
  27. 2-3 týdny před svatbou: Tisk jmenovek, zasedacího pořádku, čísel na stoly, svatebních menu, nápojových lístků na večer
  28. 1-2 týdny před svatbou: Finalizace všech detailů s dodavateli, upřesňování časů, míst realizace, parkování a spousty dalších detailů.
  29. 1 týden před svatbou

PLÁN PRO NEVĚSTU:

  • 289517_2243580371036_2399051_oFinální zkouška svatebních šatů v salonu (cca 1 týden před svatbou)
  • Návštěva kadeřnického salonu
  • Kosmetika
  • Manikúra, pedikúra
  • Rozlučka se svobodou
  • Doporučuji i masáž a hezký předsvatební večer se svědkyní, nebo kamarádkami 🙂

PLÁN PRO ŽENICHA:

  • 082Rozlučka se svobodou (doporučuji minimálně týden před svatbou)
  • Objednat se k holiči na ostříhání vlasů
  • Připravit oblek, košili (včetně náhradní košile) a všechny doplňky
  • Připravit bankovky, kdyby se potřeboval vykoupit při nějaké neplánované svatební hře
  • Dorazit na obřad 🙂

Celkově je poslední týden dobré, aby již snoubenci nic nemuseli řešit a vzali si i několik dní volno, aby se mohli v klidu a pohodě připravit, zrelaxovat a jen se těšit na den D.

A finálně 30 bod – den “D” –  Samotná realizace svatebního dne (popsáno z pohledu organizátora, pokud na svatbě organizátor není, často bohužel tyto finální body pod palcem nemá nikdo na 100%):

  • Neustálý kontakt se všemi dodavateli jak prvně na telefonu, tak následně osobně.
  • Kontrola časového plánu, aby vše proběhlo v potřebném čase, ale na druhou stranu v návaznosti na aktuální naladěnost či unavenost hostů, aby se případně časový plán pozměnil
  • Příprava designové kompletní relizace spolu s floristkou či designerkou. Příprava míst na svatební hostinu a večerní party od ranních hodin, výzdoba, příprava jmenovek, candy baru, zasedacího pořádku, přebírání svatebního dortu, zajištění nafocení hostiny bez hostů.
  • Kontrola, že vše je připraveno tak, jak má a že vše šlape, že je o všechny hosty postaráno, že mají všichni co jíst a pít.
  • Vítání a zdobení hostů, pomoc nevěstě při přípravách, distribuce květin a korsáží, zdobení aut.
  • Nejdůležitější částí je svatební obřad. Zde probíhá organizace od příprav svatebního místa (instalace židlí, obřadního stolu, koberce, jmenovek na židlích, zasedacího pořádku, dalších dekorací), organizace hudby, domluvy detailů s oddávajícím, předání dokladů a dalších svatebních tiskovin, vysvětlení ženichovi, svědkům, mamince a dalším kteří jdou uličkou, co kdy a jak mají dělat, až po přivedení tatínka k nevěstě a spuštění samotného obřadu.
  • Po obřadu následuje organizace špalíru, případných tradic, společného a skupinkového focení.
  • Vysvětlení hostům co se bude dít / kam mají jít / co mají k dispozici (nápoje, jídlo apod.), pomoc novomanželům při focení
  • Organizace tradic před hostinou, vysvětlení symboliky tradic hostům, usazení hostů dle zasedacího pořádku, dohled na rychlost servisu jídla a hlavně nápojů
  • Organizace 1. /2. tance, všech možných her, krájení dortu, házení kytice a podvazku a všeho možného dalšího (toto je těžké popsat, jelikož v průběhu dne se vyskytne mnoho nečekaných situací, které je potřeba řešit)
  • Příprava výslužek, volání taxi, přenesení svatebních darů do pokoje novomanželů

Mým cílem bylo pro Vás odhalit trochu toho, co vlastně dělám. Pro Vás, kteří si svatbu připravujete sami, věřím, že díky tomu na nějaké body nezapomenete, nebo se z nich alespoň inspirujete.

Pro ty z Vás, kteří se rozhodujete pro svatební agenturu, sami zde vidíte, co všechno Vás čeká. Je jen otázka, zda to čeká pouze Vás, nebo „NÁS“ 🙂

logo